Tips en advies
info@lux-camp.be

Vragen en antwoorden over het Coronavirus

We houden de situatie voor al onze campings zo goed mogelijk in de gaten en passen de informatie aan zodra nodig

Updated: 26-05-2020

Waar vind ik meer info?

Neem voor meer informatie contact op met het Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken of de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)

Wij begrijpen dat u vragen heeft over uw komende vakantie. De ontwikkelingen en adviezen volgen elkaar op dit moment zeer snel op. Hieronder kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen op dit moment. Mocht u het antwoord op uw vraag hier niet vinden, dan kun u ook contact met ons opnemen via mail. We proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden, maar dit kan door de drukte wat langer duren dan u van ons gewend bent. Op dit moment werken alle afdelingen mee aan het beantwoorden van alle klantvragen. Hoewel het dus wat langer kan duren, zullen alle vragen uiteindelijk beantwoord worden. Als door vertraging in onze reactietijd u een onterechte betalingsherinnering of annuleringsbevestiging krijgt voordat u een antwoord heeft op uw laatste bericht, dan hoeft u zich geen zorgen te maken, we maken het dan alsnog voor u in orde. Bedankt voor uw begrip!

Coronavoucher

Wordt uw reis door ons geannuleerd omdat uw camping als gevolg van de coronacrisis niet kan openen, dan ontvangt u een voucher voor de betaalde reissom waarmee een vervangende reis op een later tijdstip geboekt kan worden. Met de voucher kunt u binnen één jaar na het moment van uitgifte een nieuwe reservering maken. Deze vakantie dient in 2020 of 2021 plaats te vinden en u heeft keuze uit alle campings in ons programma. De exacte voorwaarden vindt u terug op de voucher zelf.

Wij nemen op volgorde van aankomstdatum contact met u op over de wijze waarop de voucher ter beschikking wordt gesteld. U hoeft dus géén contact met ons op te nemen.

Het Nederlandse garantiefonds SGR ondersteund de voucher. Lees hier meer.

Is het voucher-bedrag verzekerd?

Ja, de SGR staat garant voor de uitgegeven voucher. Dit betekent dat de SGR garandeert dat consumenten hun geld terug ontvangen als een reisorganisatie zijn betalingsverplichtingen niet kan nakomen.

Hierin zit meteen een belangrijk voordeel van de voucher voor de reiziger. Deze dekking zou er namelijk niet zijn als er geen vouchers zouden worden uitgegeven en een reisorganisatie onverhoopt in betalingsproblemen zou komen tussen annulering en terugbetaling van uw reissom. In dit geval zou de reiziger het risico lopen zijn geld kwijt te zijn. 

LuxCamp is gelukkig een gezond bedrijf, maar we bieden onze klanten, zeker in deze periode, graag zoveel mogelijk zekerheid.

Kan ik mijn geld terugkrijgen in plaats van een voucher?

Wij kunnen ons voorstellen dat uw voorkeur uitgaat naar teruggave van uw betaalde reissom. Deze uitzonderlijke situatie vraagt echter om uitzonderlijke maatregelen. Wij hebben gekozen voor deze oplossing, die ondersteund wordt door de ANVR. De SGR staat garant voor het bedrag van de uitgegeven voucher.

Mocht u écht geen andere vakantie kunnen of willen boeken met de voucher, dan heeft u ook de mogelijkheid om na afloop van de voucher alsnog uw betaalde reissom volledig terug te krijgen. Maar uiteraard hopen we dat u met de voucher op korte termijn alsnog een mooie vakantie bij ons boekt.

Ik moet het restantbedrag van mijn vakantie betalen, moet ik in deze situatie wel betalen?

Wij begrijpen dat u wellicht onzeker bent of uw aanstaande vakantie wel doorgaat. Aangezien de onzekerheid over onze bestemmingen en de grenzen langer voortduurt, nemen we met klanten waarvoor de datum voor de restbetaling nadert (aankomstdata in juli) de komende weken contact op per mail om verschillende opties te bespreken.

Voor alle aankomsten in 2020 waarvan de datum voor restbetaling nog niet is verstreken geldt sowieso dat we u graag de mogelijkheid geven om uw boeking om te zetten naar een andere camping (eventueel ook in een ander land) en/of een later moment in 2020. Uw aanbetaling wordt hierop dan verrekend. U kunt uw herboeking eenvoudig zelf online maken op onze website. Vermeld bij uw nieuwe boeking uw originele boekingsnummer in het opmerkingenveld. Wij zorgen vervolgens dat uw (aan)betaling wordt verplaatst naar uw nieuwe boeking en dat daarmee uw herboeking gereed is. Let wel op dat de boekingswaarde van de nieuwe boeking niet meer dan 25% lager mag liggen dan de boekingswaarde van uw oorspronkelijke boeking.

Mocht in de nabije toekomst alsnog blijken dat de camping niet open gaat en u heeft tegen die tijd de volledige reissom betaald, dan geven we u een voucher ter waarde van dit volledige bedrag. Dit bedrag is gedekt door de SGR. Daarom is volledig betalen ook een veilige optie voor u. Hierboven vindt u meer uitleg over de coronavoucher.

Wat als de camping/accommodatie niet open is ten tijde van mijn aankomstdatum?

Veel van de campings en partners waar wij mee samenwerken, hebben besloten de opening van de camping uit te stellen. Als dat voor uw boeking van toepassing is, nemen we op volgorde van aankomstdatum contact met u op. 

Wat als de camping open is, maar er geldt een negatief reisadvies (code rood) naar het gebied waar de camping ligt?

Als er 10 dagen voor uw aankomstdatum nog steeds sprake is van een negatief reisadvies (code rood) in het gebied waar de camping zich bevindt, dan nemen wij contact met u op. U krijgt ook in dit geval een voucher ter waarde van uw aanbetaling.

Wat als ik mijn boeking zelf wil annuleren?

Wilt u zelf annuleren dan dient u de annuleringskosten te betalen die op het moment van annuleren volgens onze boekingsvoorwaarden van toepassing zijn.

Hoe zit het met mijn reis- en/of annuleringsverzekering?
Indien u het Safety Pack bij ons heeft geboekt, kunt u altijd 60 dagen voor vertrek zonder opgaaf van redenen annuleren, met 10% eigen risico. Heeft u elders een verzekering? Bekijk dan hier de voorwaarden per verzekeringsmaatschappij, misschien biedt uw verzekering wel dekking voor deze omstandigheden.

Wat zijn de veiligheidsmaatregelen die campings gaan nemen én heeft dit invloed op de beschikbaarheid van faciliteiten? 

De verwachting is dat er half juni duidelijkheid zal zijn over hoe campings opengaan en hoe verschillende faciliteiten beschikbaar komen. Op dit moment is hier nog geen definitief uitsluitsel over. Zodra we hierover meer informatie hebben, communiceren we dat op deze website. Vooralsnog lijken alle faciliteiten zoals het zwembad, sanitair, bar en restaurant te openen. En net als in eigen land zijn enkele veiligheidsprotocollen van kracht zoals social distancing voor volwassenen en extra schoonmaak. 

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden als duidelijk is wanneer campings weer open gaan (en met welke toegepaste veiligheidsmaatregelen)

U kunt op deze pagina inschrijven voor onze nieuwsbrief. U hoort dan als eerste wanneer campings weer gepland zijn om open te gaan én welke veiligheidsmaatregelen de campings hiervoor hebben doorgevoerd.